پخش نخستين تصاوير از ترافيك شهر يزد از اواخر فروردين ماه در مركز كنترل ترافيك شهرداري يزد


یزدفردا "با اتمام فاز نخست پروژه نظارت تصويري، از اواخر فروردين ماه نخستين تصاوير از ترافيك محدوده چهارراه‌هاي فرهنگيان، يزدباف و ميدان آزادي در مركز كنترل ترافيك پخش مي‌شود.
 مهدي فعالي مديرعامل سازمان آمار و فناوري اطلاعات (فاوا) شهرداري يزد   با اعلام اين خبر افزود، فاز نخست پروژه نظارت تصويري و هوشمند كردن تقاطع‌ها با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و دويست ميليون ريال از محل منابع شهرداري در حال انجام است كه در آن ميدان آزادي به سيستم نظارت تصويري و چهارراه‌هاي فرهنگيان و يزدباف به سيستم نظارت تصويري و كنترل هوشمند ترافيك مجهز مي‌شوند.
وي ادامه داد تاكنون دكل‌ دوربين‌هاي نظارت تصويري نصب شده، دوربين‌ها و تجهيزات مربوطه خريداري شده و تجهيزات مورد نياز مركز كنترل ترافيك نيز در حال آماده‌سازي ميباشد.
وی همچنين خاطرنشان كرد با اتمام اين فاز وضعيت ترافيك شهر به صورت لحظه به لحظه كنترل و از راديوهاي محلي اعلام مي‌شود. در ضمن با هوشمندشدن تقاطع‌ها از اين پس فواصل زماني براي عبور خودروها براساس حجم ترافيك پشت تقاطع و به صورت اتوماتيك تنظيم مي‌شود. لازم به ذكر است اين زمانها درحال حاضر بصورت ثابت و بدون درنظر گرفتن حجم ترافيك ميباشد.

گفتني است فاز دوم پروژه نظارت تصويري و هوشمند كردن تقاطع‌ها با 15 تقاطع در سال جاري اجرا خواهد شد و فاز سوم طرح كه شامل مابقي تقاطع‌هاي شهر يزد است در سال 1390 به بهره‌برداري خواهد رسيد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا